tirsdag 24. mars 2009

Back to SQ1

Da er jeg endelig i Thailand :D Eller, jeg kom hit nærmere bestemt på lørdag. Blid som en sol og med et 2 måneders visum i hånda!

Visumprosessen i Hanoi gikk overraskende fint og jeg slapp å tilbringe helgen der, noe jeg er sjeleglad for! Jeg har fått nok av den byen. Denne gangen var det ikke like ensomt siden jeg ble kjent med 2 gutter fra Singapore på toget, så hadde noen å snakke med og spise middag med. Utrolig hvor lei en blir av å stadig spise alene.. Fikk også sett waterpuppets, så nå er vel sightseeingen i Hanoi komplett.
I skrivende stund sitter jeg i Chiang Mai og venter på en rykende varm bolle med Kao soi, min nye favoritt thairett. Roper også hurra for vegetarrestauranten Aum! Plutselig luksus med 32 ulike vegetarretter! Absolutt verdt et besøk om du befinner deg i Chiang Mai :)


Slik ser Kao Soi ut. Nam!
Veggisrestauranten Aum i CMs gamleby
Planen fremover er å bli her til lørdag eller søndag, så reise videre til Chiang Rai. Jeg har kanskje klart å skaffe meg jobb som frivillig i en lokal NGO som til gjengjeld kan sette meg i kontakt med de rette folkene. Så *bank i bordet*, det lover godt! Frem til da skal jeg bare slappe av og nyte thaimaten. Martin er på en konferanse med IKAP denne uka, så jeg har ikke så mye å finne på når jeg ikke kan plage ham. Det var godt å se ham igjen, og det er enda bedre å vite at han er bare 4-5 timer unna om ting skulle bevege seg nedover igjen. Men det føles veldig godt å være i Thailand og motivasjonen er stigende. det eneste er at kroppen er innstilt på Sapa temperatur og takler ikke helt de plutselig 20 ekstra varmegradene. Så det går en del iskaffe for å si det sånn ;)

Ellers er det godt å endelig skrive at jeg har det bra og at jeg trives! At jeg har håp for tiden fremover og at prosjektet mitt kommer til å ta form ganske snart! Jeg har troen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)