tirsdag 10. mars 2009

Tilbake i Sapa

Endelig tilbake i Sapa!

Jeg hadde ikke trodd jeg skulle si det for en ukes tid siden, men det føles godt å være her igjen. Jeg prøver så godt jeg kan å legge de vonde dagene bak meg og tenke fremover. Det er uansett ubeskrivelig herlig å slippe unna kaoset i Hanoi. 1 dag til der alene og jeg hadde sannsynligvis blitt gal!

Det beste med å nå bunnen er at det bare kan gå oppover. Og det virker som om ting begynner å ordne seg for meg også *bank i bordet*. Jeg har endelig vært i kontakt med de jeg har ventet på svar fra i over en måned, og skal møte dem i løpet av uka. Muligens allerede i morra. Så her skjer det endelig ting! I tillegg ventet en positiv overreaskelse på meg i dag. Mot all forventning har jeg blitt tildelt et forskningsstipend på 45 000 kroner, noe som jeg aldri hadde trodd at jeg var kvalisert for. Så det er lov å juble litt! Nå har jeg endelig fått den grunnen jeg trenger til å bli og forsøke litt til. Hvis det finnes noen som tror på meg og prosjektet mitt såpass mye, så skal vel jeg klare å tro på meg selv også? Jeg får bare ta en dag av gangen og jobbe meg sakte, men sikkert oppover.


Hmongkvinner på Bac Ha Market

2 kommentarer:

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)