torsdag 2. september 2010

Oppfriskning

Etter en lang sommerpause er det vel på tide å starte å blogge igjen? For å kick-starte bloggmotivasjonen har jeg frisket opp bloggen med et nytt design. Hva er dommen? Yay or nay?


Det har vært mye grublerier på meg i sommer, til tider litt for mye. Den første delen av sommeren gikk jeg og ventet på svarbrevet fra UiO angående en master jeg søkte på i vår. Jeg var veldig spent på dette, og selvtilliten fikk seg en liten knekk da avslaget kom. Da hjelper det lite at det var 350 stk som konkurrerte om 20 plasser. Men avslaget tvang meg til å tenke fremover, og ironisk nok måtte jeg se tilbake for å finne løsningen. Og nå er det offisielt: Jeg er UiB-student igjen. Jeg satser nå alt jeg har på å fullføre masteren min!

Vimsete? Jeg? Neida.. Så nå bærer det tilbake til Thailand og Hmongene. Og det allerede i høst. Frykten er der, bakerst i hodet, men motivasjonen er sterkere. Etter å hatt en luftslott-jobb det siste halvåret har jeg skjønt at jeg vil noe mer og at jeg (forhåpentligvis) er nærere målet enn jeg sist trodde. Så jobben og hybelen er oppsagt og jeg er klar for nye eventyr!

Men i tiden før avreise har jeg mye her hjemme å se frem til. Allerede i morra går turen til Stockholm hvor jeg skal møte min kjære som holder kurs. Det skal bli godt med en mini-ferie for å glemme all jobbrelatert frustrasjon for en stund... Men nok om det!

Igjen lover jeg å være flinkere til å blogge fremover! (Det er aldri for sent, sant?)

Ha en god sensommer-/tidlig-høst- helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)