søndag 24. oktober 2010

Sawasdee!

Etter en god frokost og 10 timer søvn begynner jeg å føle meg som meg selv igjen. Jeg kom frem til Chiang Mai i går kl 12 lokal tid (Oslotid kl 07.) etter å ha vært innom Bangkok i ca 4 timer. Jeg roper høyt hurra for Thai Air, super service, god plass, og ikke minst direktefly Oslo-Bangkok på 11 timer. Når det er sagt burde Nordmenn skjerpe seg, og oppføre seg som folk når de reiser. Kutt ned på alkoholen og respekter at sidekvinnen vil sove. En fyr som virkelig hadde fått i seg nok (han var full da han kom på flyet..) ble bedt om å roe seg ned i hvertfall 10 ganger av personalet. Tullingen ville ikke sette seg da vi skulle lande, tok frem mobilen og ropte at han måtte ringe barna sine. Hei! Vi er på et fly, og vi andre vil lande, så sett deg ned! Hau...

Bortsett fra lite søvn, gikk turen fint. Jeg kom inn i "reiser-alene-modusen" ganske kjapt, og har blitt der siden. Men det var ikke smertefritt å forlate Pål, familie og venner hjemme. Førstnevnte aller mest.. Jeg er fjortis-forelska og 2 måneder kommer til å føles som en evighet. Det føles som en evighet allerede.. Jeg teller dagene allerede *fjortis*.

Gjestehuset jeg bor på heter Banilah og ligger kanskje 10 min å gå fra Gamlebyen i Chiang Mai. Det er veldig koselig, med hyggelige jenter som jobber her, og søte katter som ligger og sløver over alt i resepsjonen (Om kvelden tjores de fast så de ikke skal springe ut i veien). Rommet mitt er lite, men rent og billig i forhold til standarden. Jeg hadde egentlig planlagt å ha base her, men etter å ha vandret litt rundt i området i går kveld og i dag, tror jeg at jeg skal lete etter noe annet i Gamlebyen. Området er rolig, men det er bare lokale matmarkeder og 7 eleven, og svært få restauranter. Jeg trenger nok litt fler alternativer i gangavstand. En kjapp observasjon: Det er bare jeg som er fotgjenger. Alle andre kjører moped eller bil. Merkelig følelse.

Snart kommer Alex og Kanson for å hente meg og vise meg restauranten de skal åpne. Jeg har ikke sett dem på over 1,5 år, så det blir koselig. Det er en lettelse å kjenne noen andre som bor i samme by (lykketreff at de har flyttet hit) og vite at jeg ikke trenger å være alene hele tiden.Ha noen å snakke engelsk og norsk med (Alex er svensk) mer enn bare å bestille mat/handle på 7 eleven.

Legger ved noen bilder så dere kan få et lite inntrykk av hvordan jeg bor (foreløpig)

Senga mi

Utsikten fra balkongen

Kul telefon..

Kjapp Hipstamatic print fra BKK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)