onsdag 27. oktober 2010

Vondt skal vondt fordrive?

Tenkte jeg skulle dele dagens opplevelse, selv om det fullendte resultatet gjenstår å fastslå..

Jeg har flyttet fra gjestehuset og leier nå et rom i huset til Alex og Kanson i sentrum av Chiang Mai. På den andre siden av gata ligger et småfancy massasjested, så jeg tenkte at jeg skulle la de få forsøke seg på stressmusklene mine. I utgangspunktet ingen dårlig idè, men feilen var å gå for tradisjonell thai tortur massasje. For å si det kort, det var øyeblikk jeg trodde jeg skulle svime av til tross for min selverklærte medium høye smerteterskel. Høyst sannsynlig er det nakken og ryggen min det er noe feil med, men den dama var altfor hardhendt! Jeg har tatt thai-massasje før, og det har akkurat vært vondt nok til å ynke seg, men dagens seanse var så smertefull at jeg ikke klarte å få ut en lyd. Typisk norsk er det kanskje også å ikke vise tegn på smerte, når du faktisk utsetter deg for den frivilig. Dama hadde ståpåvilje, bokstavelig talt. Imponerende bruk av hæler og albuer.. Musklene mine skulle hun løse opp! Hun strakk, knakk, tråkket, bøyde og presset mens jeg var stum av smerte. Men mulig det var nødvendig å være så hardhendt. Det umiddelbare resultatet var en helt forferdelig hodepine, svimmelhet og oppkast, så jeg var slått ut for resten av dagen. Nå er det kvelden her, og jeg vet ennå ikke hva jeg skal tro.

Det må så klart nevnes at tradisjonell thai-massasje er en medisinsk form for massasje, og at det kreves sertifisering for å utøve den. Mulig den reaksjonen jeg hadde var måten kroppen min kvittet seg med avfallstoffer på. Jeg er ikke helt sikker på om det funket ennå. Det hele var en lidelse.. Men hvis det viser seg å virke skal jeg revurdere dommen om at thai-massaje definitvt ikke er noe for meg.

Jeg så ikke fullt så avslappett ut...
Neste gang velger jeg aromaterapi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)