mandag 16. april 2012

Mandagsmonsteret flekker tenner

Så var det mandag igjen. Og det liker jeg ikke, les: aldri! Jeg beundrer de som klarer å optimistisk møte ukestart. Som regel går det the monday blues over så fort det blir tirsdag, så jeg får bare gjøre det beste ut av det. 

Jeg pleier å klare det ganske greit, men akkurat i dag er det mindre lett. Spesielt når hodet fylles av stress i form av et tonn av regelverk og rutiner å sette seg inn i, og det på egenhånd. Introdusert på en måte som ikke gir mye rom for egentolkning. Mer: Slik er det, sånn gjør vi det og ikke spør hvorfor før du har lært hvordan. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om det... Jeg vet det er altfor tidlig å tenke dette, men jeg kommer ikke unna spørsmålet var det det her jeg ville? Hmpf... Tirsdag, jeg trenger deg nå! Jeg har en teori om at impulsene mine overstyrer det rasjonelle på mandager og jeg er mer i flight than fight mode, for å si det på godt norsk. Så, hvordan unngå mandagsdepresjonen? 1) Blogge om noe koselig fra helga. 2) Bake! 

For å starte kronologisk, lørdag var en fin dag! En veldig fin dag, faktisk. Sola tittet frem mot knallblå himmel og det føltes på kroppen at våren er her. Perfekt etter en uke med kurs på jobb. Og ikke minst, perfekt Boblevær! Så da passet det fint da at min kjære har anskaffet seg en ny gammel VW Boble, hvit anno 1965 for de spesielt interesserte. Jeg er som unger flest og synes at det er gøy å bare sitte på. (Å starte den etterlengtede og sterkt nødvendige øvelseskjøringen i en gammel boble ville være ren galskap). Og ikke minst knipse bilder av, i alle former og formater. Så greit at interessene våre kan kombineres. Fotosafari i Boble, slett ikke dumt. 

Bobla (som ikke har blitt døpt ennå) måtte plasseres trygt på verkstedet siden det var meldt regn i går. Sjarm! Så da fikk vi gått oss en liten tur i vårsola også. Litt knipserier følger:

Pål`s nye boble! 

Knipset dette da Pål lette i bagasjerommet som selvfølgelig er foran på en Boble. 

På vei til å parkere sjarmtrollet i verkstedet. 

Hestehov: Det første vårtegnet (som nok dukket opp for en liten stund siden..?)

Så herlig å finne bevis på at vinteren er over! Så får det heller være at det snødde på søndag...

Jeg har trolig ikke nevnt det, men du finner meg også på Instragram som Anthropus. Jeg har vært innmeldt der en god stund, men har blitt (over)aktiv der den siste måneden. Jeg har brukt Instagram mest hittil for å finne inspirasjon i andres bilder, og det er utrolig mange dyktige der ute! Så har jeg tenkt at det er en super måte å lage en fotodagbok på, så da gjør jeg nettopp det. Jeg tar meg selv i å trykke "følg" på stadig flere Thai brukere og like nesten alle bildene deres. Jeg savner Thailand.... 

Jeg føler meg litt bedre nå. Men, likevel, steg 2 må iverksettes! Håper resten av verden takler mandager bedre enn meg. BTW, i Thailand er det en generell praksis å ha "søndag" på mandag. Kunne det vært løsningen? Eller hadde jeg da hatet tirsdager...?


2 kommentarer:

  1. Lovely!! Especially the first two.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you :) Appreciate your visit, it must all be unintelligible to you... Right?

      Slett

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)