lørdag 16. juni 2012

Spinner 360-puslespill

Jeg var så spent på resultatet fra den første rullen i Spinner 360-kameraet mitt! Jeg må si jeg var litt forundret da jeg fikk tilbake filmen fra fremkalling. Siden jeg var redd for at de skulle kutte negativene, understrekte jeg at det måtte de ikke finne på. Og det har de heldigvis ikke gjort heller (puh!), men de har helt klart ikke skjønt at filmen kommer fra et panoramakamera... Forståelig nok siden det ikke er noe alle har og som fotobutikken slettes ikke selger selv, men hva blir resultatet da. Jo, de har scannet inn hver sekvens i Spinner-panoramaet som et eget bilde. Sannsynligvis er dette noe som skjer automatisk, så det er ingens feil, men poenget blir jo borte. Selvsagt, dette kan løses ved å scanne negativene selv, men jeg har ikke fått skaffet meg scanner, ennå. Jeg har store planer, men smalt budsjett. På sikt vil jeg jo spare en god del på å gjøre denne jobben selv, så det er en god investering. Anywho, da blir det puslespill foreløpig! Ikke en lett jobb når du har fotografert nesten samme motiv flere ganger på samme rull...

En liten smakebit kan jeg jo gi (med forbehold om at jeg har puslet rett...) :


Spinner på Ridehusstranda i vinter. Bare Pål ble med. Litt merkelig at de ulike rammene har ulik eksponering. Er dette en autoinnstilling i scanning-prossessen? Klikk på bildet så får du se en større versjon :)



Spinner på Helgeøya i vinter/vår. Fikk nesten med begge to denne gangen. 

Klart, det var jo første rullen, så litt trening og finpuss må til. Prøving og feiling, heter det visst. Spesielt for å holde kameraet rett. Vateret på toppen skal i teorien hjelpe til med det, så mulig det er jeg som ikke klarer å holde kameraet i ro. Ivrig vettu! Oj, det går rundt osv. Easily entertained...

Blogger snart med flere bilder fra denne runden med fremkalling! Mange gode overraskelser og noen få skuffelser... Men som alltid veier det gode opp. 

Ha en strålende helg! Forhåpentligvis titter sola frem igjen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)