tirsdag 11. september 2012

Lab-problemer

Jeg er ikke sint, bare veldig veldig skuffet... Nå har min nye fotolab også sviktet meg. Eller negativene mine nærmere bestemt. Jeg var så ivrig etter å vise frem de første bildene tatt med LCA+-kameraet mitt.  Det har derfor ikke vært noe gøy at de to siste rundene med fremkalling har ødelagt bildene mine. Når jeg sier ødelagt mener jeg at det er en slags flekk eller hva jeg skal kalle det som dukker opp på nesten alle bildene mine. Den er ikke stor, men stor nok til å ødelegge. Det hele er et mysterium: Jeg har brukt 3 ulike kamera, 2 ulike typer film og fremkalt i to omganger. Likevel dukker denne flekken opp. Jeg har ventet med å vise bildene i påvente av at de på lab'en skulle finne ut hva det er, og fikse det. Jeg stakk innom i dag, og de vet rett og slett ikke hva denne flekken kan være. Likevel stod det en mann og reparerte scanneren deres. Å, vær så snill og la det være scanneren deres som er ødelagt og ikke negativene mine! 

De er så snille og hjelpsomme på lab'en jeg bruker nå, og de tar heller ikke så værst pris for fremkalling, så jeg har ikke lyst til å gå noen andre steder. Jeg fikk nye CD'er med bildene mine nå, men flekken er der fortsatt. Heldigvis kunne jeg bare komme innom igjen, så jeg krysser fingrene for at det er scanneren som er gåen. Så, da blir det ingen bilder nå heller, bare to for å vise den mystiske flekken og illustrere min frustrasjon. Hvorfor kan ikke folk bry seg mer om filmfotografi?


Pål med sin Holga i Wien. Tatt med La Sardina og Tungstenfilm. Her er flekken lys.

Gammel bygård i Hamar en sommerdag. Tatt med LCA+ og Lomography 200 fargefilm. Dette er etter de har prøvd å rette opp. Flekken er nå mørk. Ser du at flekken er på nøyaktig samme sted?
Hvis noen der ute skulle ha noen formening om hva denne flekken kan være, rop gjerne ut! Som sagt, disse er tatt med forskjellig kamera, så det er ikke linsa eller kameraet det er noe i veien med. Det er også brukt forskjellig type film, og fremkalt i ulik omgang. Jeg blir litt lei meg om det ikke går an å fikse... Det betyr at nesten alle bildene fra i sommer er som disse ;(


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)