mandag 15. oktober 2012

Høstfarger

Da vi vår på hytta fikk jeg testet ut MD-converteren min litt nærmere. Jeg mener fortsatt at det var et godt kjøp og at det er en veldig smart dings. Rimelig fornøyd, med andre ord. Litt mer testing må nok til, men det er jo bare moro! Denne gangen har jeg brukt Kenlock Mc-tor 200mm f/3.5 -objektivet mitt (som i forrige post) og Kalimar 50mm f/1.7 -objektivet mitt, som er et auto-objektiv (altså, ingen zoom). Puh, tunga rett i munnen! Om jeg ikke tar heeeelt feil, er de første fire bildene fra 200mm og de neste er tatt med 50mm. Jeg skal spesifisere i bildeteksten for de spesielt interesserte :) Enjoy!

Strå i vinden (200mm f/3.5)

Flere strå + bokeh (200mm f/3.5)

Morgentåke (200mm f/3.5)

Høstgull! (200mm f/3.5)

Skiftende farger (50mm f/1.7)

Blåbærlyng (50mm f/1.7)

Til slutt tar jeg med dette som jeg tok gjennom stuevinduet i forrige uke før lønnetreet mistet nesten alle bladene sine:


Golden hour (200mm f/3.5)


Objektivene gir ikke så skarpe bilder på lang avstand som jeg skulle ønske, men til det får jeg nok bruke Canon-objektivet mitt på 200mm med autofokus (jeg hater litt å innrømme at det digitale er bedre...) Problem solved! Nå er det nesten ikke igjen blader på trærne, og jeg har ikke fått tatt en skikkelig analog fotosafari, og jeg sparker meg litt selv bak.... Jeg får ta det igjen neste år da. Utfordringen jeg har gitt meg selv for å holde inspirasjonen oppe likevel er en Hipstamatic B&W Challenge. Hele uka skal jeg kun instagramme svart-hvitt foto tatt med Hipstamatic. Like greit når alle de fine fargene har havnet på bakken... Jeg har fallt litt vekk i fra sort/hvitt fotografering, så jeg må vri hjernen litt og tenke monokromt. Bloggpost kommer ved ukeslutt med resultatene. Wish me luck! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)