torsdag 4. oktober 2012

R.I.P Smena 8M

Snufs... Smena'en min var ikke til å redde. I alle fall ikke av pappa, som dedikert og nøysomt har prøvd å skru på plass fjærer og skruer som poppet ut kun etter å ha tatt 1 rull med det. Jeg skulle ønske at det fantes en snill person et sted som hadde kunnskap nok til å fikse det for meg innenfor rimelighetens pris, men det eneste alternativet er 1000 kroner for å diagnostisere og ytterligere 1000 for å reparere det(!). Og siden det kun er et Smena, et såkalt masseprodusert sovjetisk knock-off produkt og ikke et Hasselblad, for eksempel, må jeg nok heller finne meg i at mitt første LOMO-kamera er en lost cause... Vi rakk ikke å ha det så mye moro sammen, men la oss mimre tilbake til din jomfru-tur sammen med meg, kjære Smena 8M:

Testrunde i Chiang Mai november 2010

Sunday Market i CM

Første forsøk på dobbeleksponering

.... noe jeg testet mye i Chiang Mai

Wat Suan Dok i Chiang Mai

Wat Suan Dok, et av CMs største templer

Monks ride in style!

Light leaks, noe jeg forelsket meg mest i med deg, Smena

Thailand i mitt hjerte
Jeg er virkelig lei meg for at jeg ikke tar meg råd til å fikse deg, Smena. Jeg lover at du alltid vil ha en spesiell plass i mitt hjerte som min første ekte LOMO-kjærlighet. Jeg lover at jeg ikke skal erstatte deg med et nytt Smena med en gang, OK? Rest in peace...

Det er passende at jeg velger det aller første bildet jeg tok av deg. R.I.P. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)