tirsdag 11. desember 2012

Off to Pamplona

Igjen pakker jeg kofferten. Denne gangen for prosjektmøte i Pamplona. 3 dager i Nord-Spania er ikke feil nå, og 1,5 av dem er uten opplegg, noe som igjen betyr fotosafari! Så får det heller være at værmeldingen spår 6-13 grader og skiftende skydekke. Her hjemme er det -13! Jeg har tenkt lenge og vel på hvilke kamera jeg skal ta med. Siden jeg synes filmlageret mitt begynner å bli skrantent (bortsett i fra sort/hvitt og spesialfilmene redscale og tungsten, de to siste "sparer" jeg...) har jeg valgt å ta med LCA+ siden det er en del bilder igjen på rullen, Sprocket Rocket'en min som det er et par bilder igjen på som jeg må få tatt ut og matet ny negativfilm i Minoltakameraet mitt. Jeg funderte lenge på om jeg skulle pakke med det nye Smena'et mitt og samtidig få testet ut Voigtländer'et mitt (noe som er på høy tid nå), men jeg feiget ut. Mulig jeg kommer til å angre, men jeg veier sikre bilder opp mot testing i frykt for at jeg plutselig står igjen uten noen bilder i det hele tatt. En risk med utestede kamera. Og at LCA+ og Minolta leverer, det vet jeg! 

Moro med apps: Minolta, Sprocket Rocket og LCA+
Denne gangen bærer det rett fra èn jobbevent til en annen, så jeg får oppleve førjulssteming i Stockholm også. Det er lite vits å fly hjem for ett døgn synes jeg, så jeg koster på meg en ekstra natt i Pamplona. Jeg liker Stockholm og er veldig spent på Pamplona. Det eneste jeg vet om sistnevnte er det berømte okseløpet, som heldigvis er i juni. Glad jeg går glipp av det! Men fotomotiv finner jeg alltid! Jeg skal spørre min kjære om han vil levere filmene fra i høst til fremkalling mens jeg er borte, for jeg har helt glemt det. Er det bare jeg som synes det nettopp var september? Tenker det skal bli godt med juleferie.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)