tirsdag 29. juli 2014

Solfylte Bergen!

Overskriften høres kanskje ut som en selvmotsigelse, men for en fantastisk herlig helg det har vært! Bergen i strålende sol og 30 varmegrader, jeg har aldri opplevd lignende. Det var et varmt gjensyn, bokstavelig talt. Jeg kunne ikke annet enn å forelske meg i Bergen på ny.

Det yret av liv i sentrum ettersom Tall Ships Races 2014 gjestet Vestlandshovedstaden. Gratiskonserter, matboder og uteservering og mange, mange blide mennesker. Så klart, bergensere er stort sett blide, men med dette været var det som om bypatriotismen strålte fra alle og enhver. Mona kunne skrive under på det! Og det tok ikke lang tid før jeg var smittet også. Skål for Bergen ble slagordet denne helga. Mona tok på seg oppgaven som guide etter at jeg innrømmet å aldri ha sett Bryggen skikkelig. Flaut etter å ha bodd i Bergen i nesten 3 år. Det var så fint å bare vandre gatelangs og bare mimre. Vi var også en snartur til Alvøen Hovedgård, en vakker liten perle ved sjøen.

 

Bergen er full av minner for meg. Mange gode og noen ikke fullt så gode... Men nå var det som om alt negativt var glemt og jeg sitter her nå med en slags Bergen hangover. Jeg håper vi sees snart igjen!

Mitt gamle nabolag
SV-fakultetet ved UiB

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)