torsdag 4. desember 2014

Christmas lights

Etter en lang og mørk november uten særlig fotoglede og inspirasjon, tok jeg turen ut i kulda i går kveld. iPhonen overlevde ett bilde. Ett! Men du kjenner meg, jeg hadde mer i fotoveska. Fujifilm x-e1 skinner igjen. Jeg er i svart/hvitt-modus om dagen, men noen bilder i farger made the cut. 

Det var alle de vakre juledekorasjonene i byen som lokket meg ut. Og det er jeg glad for. Og nesten, bare nesten kom julestemningen til frøken Arnesen også. På slutten av fotosfarien kom julekynismen tilbake, men det var hyggelig så lenge det varte. Selv i en liten by som Hamar fryser noen i kulda, og barnas juleønsker hengt på juletreet kan man både le og gråte av. Men, julen er jo konstrastenes tid tross alt. 

Men, julelys! De gjør meg glad! Julelys er det jeg liker best med julen. Jeg synes nesten det er synd at det bare er i juletiden at byen min skinner slik.... Jeg vil ha julelys hele året! 


Det var litt førjulsstemning fra Hamar. Har det ikke blitt fint på det nye Stortorget? Skøytebane foran kulturhuset og et enormt juletre. Jeg stusset litt over juleønskene som var hengt på treet. Hvis dette er representativt for barna i Hamar er det virkelig forskjellige perspektiv ute å går... Se bare selv:

Juleønske nr 1:

Juleønske nr 2:



 Oh dear... December, be kind!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)