torsdag 5. februar 2015

Hipstamatic Roll 2: Madalena + Ina's 1982 + Triple Crown

Hei og fin torsdag! Siste ukes Hipstaroll er klar for fremvisning, og denne gangen føler jeg at fotoprosjektet har vært litt mer spennende, sånn rent motivmessig. Denne Hipstamatickomboen har fått svingt seg i Praha!

Som overskriften og forrige ukes innlegg viser bestod komboen av Madalena + Ina's 1982 + Triple Crown Flash, valgt ved å riste på iphonen. Det kan gi spennende komboer, og ofte en utfordring. Ikke minst kan du oppdage kombinasjoner du ikke tenkte på å benytte. For let's face it, det er mye å velge i... Dette er hva Hipstamatic gear har å informere:

Madalena er en del av São Paolo HipstaPak, og for å være ærlig har den aldri vært noen favoritt. Men, det er nok min egen feil for å ikke ha gitt den en sjanse i de rette lysforholdene. Madalena trenger lys, MYE lys, ellers blir motivet kun silhuetter. Og det er nok der jeg har feilet før. Men, når du først finner lyset får du en varm tone jeg liker godt. Ina's 1982 er en standardfilm og følger med Hipstamatic når du kjøper app'en. Det er en klassiker, og er en film jeg har brukt mye. Det var nok retro-looken jeg falt for, med de hvite rammene med et hint av tekstur. I det siste har jeg hatt en ting for filmene uten kanter, men det ødelegger ikke inntrykket av Ina's 1982. Det er ikke noe fuss med denne filmen. Triple Crown følger med i Sødermalm HipstaPak og er relativt ny. Den ble lansert i sommer en gang, og den bruker jeg rett som det er. Den er ikke like skarp som andre blitser, som noen ganger er akkurat hva jeg trenger. Den gir kontrast uten å vaske ut motivet. Alltid fint, om det da ikke er uttrykket du vil ha.

Her er et utvalgt fra Hipstamatic Roll 2:

I naurlig lys/uten blitz:

 

Med Triple Crown soft blitz:

Med Triple Crown full blitz:

Det ble ikke fler portretter enn av mitt nyeste kamerafunn på denne Hipstarollen.. Jeg skal prøve å få noen faktiske personer til å stille på neste rull. Det blir jo lettere å sammenligne på den måten ;) Alt i alt var det en god kombo denne uka. Men det blir nok ingen go to kombo for min del. Kanskje når sola skinner litt varmere? Og når jeg har bedre tid. Mine favoritter på rullen er det første bildet av Champagneglassene fordi lyset var perfekt og bildet at Tsjekkia sett fra flyvinduet. Her kom nok komboen best ut. Dommen blir 3,5 av 5 stjerner.

I morgen er det First Friday! Det betyr ny HipstaPak, hurra! Neste ukes rull blir derfor en overraskelse for både deg og meg. Følg meg på Instagram for å slippe å vente en hel uke ;) Oh, the suspense!

Her står Bergen for tur i morra. Det gledes! Ha en flott helg og happy snapping!

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)