tirsdag 5. juli 2016

Berlin del 1: Hackescher Markt

Det store spørsmålet når man planlegger en storbytur er hvor skal vi bo? I en by som Berlin er det så fryktelig mye å velge mellom. Visste du forresten at Berlin er ni ganger større en Paris? Første gang vi var i Berlin bodde vi i Vest, midt på Kudam'. Kjempestilig hotell, fint nabolag, men å så langt å reise til stedene vi ønsket å utforske (det føltes i alle fall veldig langt...). For oss har Øst-Berlin hatt mest apell og vi har vandret mye rundt i Mitte og Friedrichshain. Spesielt godt har vi likt området rundt Hackescher Markt og Weinmeisterstraße med sine mange cafeer og restauranter og små, spennende butikker pluss en og annet vintagebutikk. Planen denne gangen var, foruten Coldplay-konserten, å vandre mest mulig gatelangs, sitte mest mulig på cafe/restaurant, sjekke ut bydelen Kreuzberg og ikke minst picnic i Tiergarten.  Og for min del, ta masse bilder uten å fryse av meg fingrene som jeg gjorde sist vi var i byen. Med andre ord, ikke typisk sightseeing denne gangen. Valget falt derfor på Hackescher Markt som det perfekte utgangspunkt, midt mellom Alexanderplatz og Friedrichstraße. Å ha denne utsikten fra hotellrommet var heller ikke så verst!


En god blanding mellom Hipstamatic-prints og min trofaste følgesvenn Fujifilm X-E1 + 35mm objektivet mitt der altså. Berlin, for en fantastisk, men halvgal by!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)