tirsdag 16. januar 2018

Ut på snøværstur

Tobias og jeg testet den gamle påstanden det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær! i dag. Konklusjon: Delvis rett! Klærne var tilpasset snøværet det, for oss begge to i grunn, og været i seg selv var jo sånn tålelig greit. Hva det derimot finnes er dårlig brøyting! Men fy som joggevogna imponerte! Uten tvil det beste bruktkjøpet vi har gjort til mini! Verdt 400 kr, bare turen i dag. Vi kom oss fremover, selv i 40 cm nysnø og over brøytekanter. Greit nok, det var nok årets treningsøkt, men vi kom frem. Jeg er imponert! Ja, jeg kunne blitt inne. Men hittil er det kun sykdom eller temperaturer på under minus 10 som har stoppet oss. Ellers har vi vært ute og trillet hver dag, Tobias og jeg. Hvorfor skulle i dag være annerledes? Rundt regnet har vi trillet 960 km (!) siden han ble født (snitt på 3,2 km per dag sier helseapp'en min, som i grunn ikke er mye). Og vi har så godt av det, begge to. Kanskje spesielt jeg. Frisk luft og kaffe er den beste kuren mot lite søvn!

Nå gleder jeg meg til våren og til å kunne oppdage nye trilletur-ruter. Jeg begynner å kjenne nabolaget veldig godt nå... I mens, litt fra dagens snøfylte trilletur:


Tobias har det varmt og godt nedi posen sin. De store sykkelhjulene på vogna gjør at vi kommer frem selv i 40 cm nysnø der brøytebilen ikke hadde vært ennå. Vogna er av merket Babytrend modell Expedition om du lurte. Vi kjøpe den brukt, så aner ikke hvor gammel den er eller hvor den er kjøpt, men kan likevel anbefale den på det varmeste skulle du komme over den et sted. 

Jeg skulle egentlig snike med en filmsnutt også, men fikk ikke lastet opp med OK kvalitet. Derfor blir det bare bilder. Bildene i dag har jeg tatt med VSCO. En app jeg har hatt lenge, men som har måttet vike for Hipstamatic for det meste. Men i det siste har ikke Hipstamatic imponert meg noe særlig. Ikke etter adventsfotokalenderen en gang fikk jeg gleden av Hipstaprints tilbake, ikke for fullt i hvertfall. Og de siste Hipstamaticpakkene har skuffet, veldig. Månedens nyutgivelse er den første pak'en jeg har valgt å ikke kjøpe etter Sochi-pak'en i forbindelse med OL. Og det var fordi jeg ikke ville støtte de Olympiske Lekene... Wood print-looken var virkelig ikke noe for meg. Ikke en gang illustrasjonsbildene så bra ut! Ellers har det virket som de har melket de få ideene de har hatt med ulike versjoner av samme konsept (fargeskift lilla/rød/turkis) og/eller resirkulert gamle filtre med nye rammer og små justeringer. Jeg kan ikke annet enn å spørre meg selv om  Hipstamatic har spilt sin rolle? Klarer de å komme opp med noe nytt som fenger? For en av mine små gleder er å se hva de har funnet på den første fredagen hver måned. Som regel ryker jeg på hver gang (1 dollar), selv om jeg ikke alltid ender opp med å bruke de nye linsene og filmene noe særlig. Da frister det nye VSCO X mer, der den analoge stilen som jeg først forelsket meg i hos Hipstamatic virkelig er tilstede. Filtrene på bildene i dag skal til og med imitere Fuji Pro 160 C ! Jeg liker det! Jeg skal virkelig få testet godt i prøvetiden som er gratis og se om dette er veien å gå...

Nå er mini sin lur snart over, så jeg får slutte synsingen min her. Ha en god snøværsdag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)